Akademik Bilişim 2013 Kurslar

Kasım ayında linux kullanıcıları mail listesinden Ocak 23-25 Ocak tarihleri arasında Akademik Bilişim Zirvesi 2013’ün Antalya’da yapılacağını öğrendim. Hemen kaydımı online ortamdan gerçekleştirdim. Mail listesine tekrar baktığımda bildirilerden önce 19-22 Ocak arasında bildirilerden önce kurs programı belirlendiğini gördüm. Bana en çok hitap eden Android kursuydu. Mevcut olan az bilgimi geliştirmek için Android kursuna kaydımı yaptım. Bolu’daki kamp sırasında tanıştığım arkadaşlarımdan bazıları da bu kursa katılacaklardı ama bir takım olumsuzluklardan dolayı gelemediler. Eğer yazımı okurlarsa onlara burdan çok pis… sitem ediyorum ya, aksilikler olur her zaman. Neyse konumuza dönelim. Sanırım bu program ve üniversitelerin yarıyıl tatili de aynı zamana denk geldiğinden Antalya’ya uçak biletleri çok pahalıydı (en azından ben baktığımda 200 kusur lira civarındaydı). Ben de bu nedenle otobus biletimi Kamil Koç firmasından aldım. Ulaşımla ilgili kısa bilgi vereyim. Antalya’ya ulaşım yaklaşık 7 saat civarında. Yol durumuna göre -30dk ve +60 dk. arasında değişebilir bu zaman elbette. Denizli yakınlarında tesiste mola veriliyor. Tesis güzel. Otobüsten bahsediyim. Yeni otobüs almışlar koltuk arkası ekranlar değişmiş. Daha büyük ekranlar gelmiş yaklaşık 10″ boyutunda. Yine aynı firma yapmış Funtofo. Bu sefer sunucuda Android çalışıyor ama oldukça yavaş. Ekran tepkileri kötü. Browser koymuşlar nette gezinmek için ama ekran klavye komutlarını algılamakta çok yavaş, bazen yanlış algılıyor. Yani bir optimizasyon şart.

Yolculuk esnasında bir bayanla tanıştım. (neyse bu kısmı bana kalsın. ) Arka koltukta oturan bir kız ve onun yanında oturan iki erkek vardı ki daha sonra öğrendim İzmir Ekenomi Uni. Bilgisayar Müh. ve Yazılım Müh. öğrencileriymiş. Bitirme projelerini bildiri olarak sundular. POSA adlı bir Android projesi yapacaklarmış. Ancak sadece ASP.NET kısmını yapmışlar. (Asp.net zor tabi en zor kısmı halletmişler XD ) Android ve servis entegrasyonunu yapacaklarmış. Onlar da Android öğrenmek için kursa gelmişler, yalnız Java da bilmeyenlerin olduğu başlangıç sınıfına geçtiler niye hiç anlam veremedim. Sen Yazılım Müh. okuyan adamsın sen Java bilmeyeceksin de ben mi bileceğim, çok şaşırmıştım açıkcası. Neyse hadi Java bilmiyorsun e C# biliyorsundur o da Oop yani az çok Android’te yazılım geliştirecek kadar Oop(Object Oriented Programming) bilirsin. Vakıf Üniversitelerinde öğrenci kalitesi… diyip geçiyorum. Aralarında çok da iyi olanlar var haklarını yemeyeyim.
Antalyaya vardık servisle Akdeniz Üniversitesi kampüsüne ulaştım. Kampüsle ilgili izlenimimi aktarayım. Çok yeşil ve güzel bir kampüs. Olbia adında bir çarşısı var. Peyzajı oldukça güzel. Yakut adında bir çarşısı daha var ki o daha da güzel. Kampüste olduğunuzu hiç hissetmiyorsunuz. Ege Üniversiteli öğrenciler için şöyle örnek vereyim. Olbia ve Yakut çarşısı bi bakıma mağaza yerine cafelerin ve yemek yenilecek yerlerin olduğu ForumBornova gibi.  Buraları gördükten sonra Hukuk Fakültesi’ne gittim ve oradaki organizasyon yetkililerine (firma adı Icon du ) adımı söyleyerek kartımı aldım. Eşyalarımı yatakhanedeki odama bıraktım. Ve ilk günü Antalya’daki arkadaşlarımla buluşarak onlarla vakit geçirerek tamamladım.

2.gün sabah 9:00 da Hukuk Fak. idim. Kursun bu saatte başlayacağı söylenmişti. 9:30 gibi bizleri sınıflara aldılar. Java bilmeyenleri başlangıç sınıfına, Java bilenleri Orta sınıfa, Android ile yazılım geliştirme tecrübesi olanları da İleri sınıfa aldılar. Androidle basit uygulamalar geliştirmeme rağmen Orta sınıfı tercih ettim (iyi ki de öyle yapmışım bilmediğim çok şey varmış) ve derslere başladık. Tabiki Hello World’le başladık. Daha sonra uygulama yapısını gördük. Öğle arası verdik.
Öğle arasında yemeğe gideceğiz ve kursun bir güzel yanı yemek kartı verdiler 4 günlük, öğle yemeklerimizi yemekhanede ve ücretsiz yedik. İşin ilginç yanı okul yemekhanesi olmasına rağmen çok lezzetli yemekleri var. Sene içinde de böyleyse bu okulda okunur. Zaten Antalya mis.
      Öğleden sonra GUI:ViewGroup,Activities and Layouts, Views konularını gördük. Bunlarla ilgili küçük uygulamalar geliştirdik. En kısa sürede yaptığım uygulamaların Github linklerini sizinle paylaşacağım. İkinci gün Intents: Notifications, Intents, Several Activities App Assignment konularında uygulama geliştirdik. Hocalarımız oldukça iyiydi. Bizim soru ve sorunlarımızla tek tek ilgilendiler. Hatta kurs sonunda bir listener oluşturmamız 1 saat sürdü diye de takıldılar bize. Yani tek tek herkesin sorunuyla ilgilenince gerçekten çok uzadı. 3. gün Activities and Intents: Menus konularını gördük yine bu konularda uygulamalar yaptık. 4. yani son gün ise Preferences, Files, Datasources, Networking, Multithreading konularını gördük ve en son da yaptığımız örnek bir uygulamayı Android markette nasıl yayınlayacağımızı görerek eğitimi tamamladık.

Kurs boyunca bir çok üniversitenin Bilgisayar Mühendisliği bölümünden arkadaşlar tanıdım. Bilgilerimizi paylaştık. Birbirimize yardımcı olduk. En çok garipsediğim konu da Özgür Yazılım geliştirmeye gelen arkadaşların ısrarla Windows’ta yazılım geliştirmeleri. Tamam benim de bilgisayarımda bazı uygulamaların sadece Windows üzerinde çalışmasından dolayı Windows (mecburen) kurulu. Ancak Özgür Yazılım Linux ortamında daha stabil. Benim Linux dağıtımım Xubuntu idi. Ve Windowsta yazılım geliştiren arkadaşlar ADT Bundle’da birçok sorunla karşılaşırken ben kurs boyunca hiçbir sorunla karşılaşmadım. (Insert tuşunu aramak hariç 😛 )
Kurs bitiminde sertifikalarımızı teker teker Mustafa Akgül Hocamızın elinden aldık. En son toplu bir fotoğraf çektirdik. Daha sonra bazı arkadaşlar bildirelere kalmak istemediklerinden evlerine geri döndüler. Böylece bir kurs dönemini daha geride bıraktık. Çok faydalı ve eğlenceli bir ortamdı. Ayrıca Akdeniz Üniversitesi çok yeni ve güzel bir üniversite. Çok iyi bir kampüs (yerleşke ) ortamı var. İmkanları da oldukça iyi. Bizim fakülte ve bölüm binası dökülürken Akdeniz Üni.’nde herşey yeni. Burada Akademik Bilişim Zirvesi 2013 ün Kurs kısmıyla ilgili söyleyeceklerime son veriyorum. Bir sonraki yazımda bildirilerden ve zirveden detaylı olarak bahsedeceğim.

Kurs boyunca yaptığım projelere ilgili GitHub linkinden pull ederek bakabilirsiniz: